Kullanıcı (Çerçeve) Sözleşmesi
Kullanıcı (Çerçeve) Sözleşmesi
Madde 1- Taraflar:
Paynew Çerçeve Ödeme Hizmetleri Sözleşmesi , şirket merkezi (ADRES GİRİLECEK) adresinde kain PayNew Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. (PayNew) (MERSİS No: GİRİLECEK) [[email protected]] / [TELEFON NUMARASI EKLENECEK] ile Paynew Sözleşme kapsamında belirtilen ödeme hizmetlerini PayNew’dan temin etmek üzere Paynew Sözleşme’yi onaylamış ödeme hizmeti kullanıcısı (“Müşteri”) (PayNew ve Müşteri ayrı ayrı “Taraf” ve birlikte “Taraflar” olarak anılacaklardır.) arasında dijital ortamda Müşteri tarafından onay verildiği anda akdedilmiştir.
Madde 2- Tanımlar:
Sözleşme ve eklerinde aksi açıkça belirtilmedikçe aşağıdaki anlamlara gelmektedir.
Alıcı:Ödeme işlemine konu fonun ulaşması istenen ve/veya Müşteri’nin mal veya hizmet temin etmek üzere PayNew hizmetlerini kullanarak ödeme yaptığı gerçek veya tüzel kişiyi,
Banka:DEĞİŞECEK METİN
Çağrı Merkezi:Sözleşme kapsamında her türlü destek talebi karşılayan [TELEFON NUMARASI GİRİLECEK] numaralı çağrı merkezini,
Hassas Ödeme Verisi:Ödeme Emri’nin verilmesinde veya kimlik doğrulamasında kullanılan, ele geçirilmesi veya değiştirilmesi halinde dolandırıcılık ya da sahte işlem yapılmasına imkan verebilecek şifre, güvenlik sorusu, sertifika, şifreleme anahtarı ile PIN, kart numarası, son kullanma tarihi, CVV2, CVC2 kodu gibi Ödeme Aracı’na ilişkin kişisel güvenlik bilgilerini,
İş Günü:Resmi tatil günleri dışında Pazartesi-Cuma günleri arasını,
İşlem Limiti:Tek seferde ve/veya aylık olarak (toplamda) Müşteri tarafından gerçekleştirilebilen azami işlem tutarını,
Kanun:6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun’u,
Kurum:Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nu,
Mevzuat:Kanun, Yönetmelik ve ilgili sair düzenlemeleri,
PayNew Hizmetleri:PayNew tarafından Banka’dan alınan izin kapsamında Alıcı tarafından sağlanan ürün/hizmet/servisler (alışveriş, tahsilat vb.) kapsamında Müşteriler’in Ödeme Hesabı’nda olan mevcut TL’leri üzerinden ürün/hizmet/servis bedelinin tahsil edilerek Alıcı’ya ve/veya Alıcı’ya aktarılmak üzere Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı’na iletilmesine imkân sağlayan servisi,
Ödeme Aracı:Ödeme Emri’ni vermek için kullanılan, Müşteri’ye ait şifre ve benzeri kişiye özel aracı,
Ödeme Emri:Müşteri tarafından ödeme işleminin gerçekleşmesi amacıyla verilen talimatı,
Ödeme Hizmetleri:Paynew Sözleşme kapsamında Kanun’daki yetkilere dayanılarak PayNew tarafından sağlanan ödeme hizmetlerinin tamamını,
Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı:Mevzuat uyarınca gerekli izinlere sahip olup bu izinler çerçevesinde ödeme hizmetleri sunan kuruluşları,
Ödeme Hesabı:Ödeme Hizmetleri kullanıcısı konumundaki Müşteri adına PayNew nezdinde açılan ve Müşteri’nin GSM numarası ile eşleşecek olan ödeme işlemlerinin yürütülmesinde kullanılan hesabı,
Temsilci:Sözleşmede PayNew tarafından taahhüt edilen hizmetler kapsamındaki işlemlerin gerçekleştirilebilmesi adına PayNew adına ve hesabına hareket eden kişi/kişileri,
Yönetmelik:Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para İhracı ile Ödeme Kuruluşları ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Yönetmelik’i ifade eder.
Madde 3- Sözleşme’nin Konusu:
PayNew tarafından Müşteri’ye Mevzuat uyarınca sunulacak PayNew Hizmetleri’nin kapsamının ve bu hizmetlere ilişkin Taraflar’ın hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
Madde 4 – Ödeme Hizmetine İlişkin Düzenlemeler / Tarafların Hak ve Yükümlülükleri
Sözleşme ile PayNew, Müşteri’ye, Sözleşme’nin onaylanma tarihi itibariyle, Müşteri tarafından hizmete ilişkin gerekliliklerin yerine getirilmesi ile PayNew Hizmetleri aracılığı ile Kanun’un 12. maddesi uyarınca hizmet sunmayı taahhüt etmektedir. PayNew, Sözleşme kapsamında düzenlenen hizmetleri bizzat veya Temsilci aracılığı ile vermeye yetkili olup, Mevzuat’ın izin verdiği ölçüde Sözleşme’de yer alan hak ve yetkiler ile PayNew’ın edimleri Temsilci tarafından yerine getirilebilecektir.
Madde 4.1
Müşteri, Sözleşme’nin 6. maddesi kapsamında PayNew tarafından belirlenen İşlem Limiti üzerinde işlem gerçekleştiremeyeceğini kabul eder. PayNew, herhangi bir zamanda Sözleşme’de belirlenen yöntem ve sürelere uygun şekilde bildirim yaparak İşlem Limiti’ni güncelleyebilecektir.
Madde 4.2
Sözleşme kapsamında PayNew, Müşteri tarafından kendisine doğru bir şekilde ve Yönetmelik’in 52(1) maddesi uyarınca iletilen bedellerin Alıcı veya Alıcı’nın Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı’na, ilgili taraf ile akdetmiş bulunduğu sözleşme kapsamında belirtilen süreler içerisinde aktarılmasından sorumludur. PayNew bu sorumluluğunu yerine getirmediği takdirde ödeme işleminin gerçekleşmemiş veya hatalı gerçekleşmiş kısmını gecikmeden Müşteri’ye iade edecektir. Bu kapsamda Müşteri’nin herhangi bir faiz veya ücret ödemesinin söz konusu olması halinde, ilgili tutarlardan PayNew sorumlu olacaktır. Tüketiciler Hakkında: Paynew Sözleşme kapsamındaki hizmetlerin ayıplı sunulması halinde Müşteri hizmetin yeniden görülmesi, hizmet sonucu ortaya çıkan ayıbın giderilmesi, ayıp oranında indirim veya Sözleşme’den dönme haklarından birini kullanmakta serbesttir.
Madde 4.3
Müşteri, PayNew nezdinde oluşturulacak Ödeme Hesabı’na gerekse hesabın ilintili olduğu Ödeme Aracı’na ve Hassas Ödeme Verileri’ne 3. kişilerin erişmesine hiçbir şekilde izin vermeyecek, bunların güvenliğini sağlamaktan bizzat sorumlu olacaktır. Müşteri ayrıca, Ödeme Hesabı’na ilişkin kullanıcı adı ve şifresi gibi bilgileri hiçbir şekilde 3. kişilere açıklamayacağını, kullandırmayacağını ve bu bilgileri kendisine verilme amacı dışında kullanmayacağını kabul eder. Müşteri, PayNew’un herhangi bir kusuru olmaksızın yetkisi olmayan kişiler tarafından gerek Ödeme Aracı’nın gerek Hassas Ödeme Verileri’nin gerekse kullanıcı adı ve şifrenin kullanılması ve/veya verilen amaç dışında kullanımı nedeniyle ortaya çıkabilecek zararlara ilişkin olarak 4.4.2 maddesinde belirtilen şekilde sorumluluğunun söz konusu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Ödeme Aracı’nın kaybolması, çalınması veya Müşteri’nin iradesi dışında gerçekleşmiş bir işlemin öğrenilmesi halinde, Müşteri durumu Çağrı Merkezi aracılığı ile derhal PayNew’a bildirmekle yükümlüdür.
Madde 4.4 Hatalı/Yetkisiz İşlemler
Madde 4.4.1
Herhangi bir işleme ilişkin olarak PayNew’a yetkisiz veya hatalı işlem bildiriminde bulunulduğu takdirde, derhal ve her halükarda ödeme işleminin gerçekleştirilmesini takip eden 13 (on üç) ay içerisinde düzeltme talebinde bulunabilecektir. Bu durumda ilgili işlem bedeli Alıcı veya Alıcı’nın Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı’na aktarılmayarak PayNew tarafından doğrudan Müşteri’ye iade edilecektir. Bahsi geçen bildirimin yapıldığı tarih itibariyle ilgili işlem bedeli Alıcı veya Alıcı’nın Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı’na aktarılmış ise, PayNew ilgili tutarları Alıcı veya Alıcı’nın Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı’ndan iade talep ederek Müşteri’ye aktarır.
Madde 4.4.2
Kayıp veya çalıntı bir Ödeme Aracı’nın kullanılması ya da kişisel güvenlik bilgilerinin gereği gibi muhafaza edilmemesi nedeniyle Ödeme Aracı’nın başkaları tarafından kullanılması durumunda, Müşteri yetkilendirmediği ödeme işlemlerinden doğan zararın 150 Türk Lirası’na kadar olan bölümünden sorumludur. Müşteri, 4.4 maddesi uyarınca yaptığı bildirimden sonra gerçekleşen yetkilendirmediği ödeme işlemlerinden sorumlu olmayacaktır. Bununla birlikte, Müşteri, Ödeme Aracı’nı hileli kullanması ve 4.4 maddesindeki yükümlülüklerini kasten veya ağır ihmalle yerine getirmemesi durumunda yetkilendirilmemiş işlemden doğan zararın tamamından sorumlu olacaktır.
Madde 4.4.3
Gerek Alıcı ve/veya Alıcı’nın Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı, gerekse PayNew, yetkisiz işlemin varlığına (herhangi bir Ödeme Aracı’nı kullanan kişinin o yetkili kişi olmadığı veya işlemi gerçekleştirmek için bilgileri bulunan kişi olmadığına) ilişkin haklı bir kanaati oluşursa Müşteri’nin yetkilendirmelerini inceleyerek hileli işlem şüphesi halinde ödemeyi kabul etmeyebilecektir. Müşteri bu durumda herhangi bir talep hakkının söz konusu olmayacağını kabul eder.
Madde 4.4.4
Hatalı ve yetkisiz işlem sebebiyle Alıcı ve/veya Alıcı’nın Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı’ndan bedelin geri alınması halinde PayNew’un işlemden doğan zararına ilişkin tutar, ilgili bedelden mahsup edilebilecektir. Müşteri, hatalı ve yetkisiz işlemleri derhal Çağrı Merkezi üzerinden PayNew’a bildirmekle yükümlüdür.
Madde 4.4.5
Alıcı tarafından başlatılan işlemlerde geri ödeme: Müşteri, ilgili ödeme işleminin gerçekleştirildiği tarihten itibaren 2 (iki) ay içinde, Alıcı tarafından yetkilendirilmiş veya Alıcı aracılığıyla başlatılan ödeme işleminde yetkilendirme sırasında ödeme işlemine ilişkin tutarın tam olarak belirtilmemesi ve gerçekleşen ödeme işlemi tutarının, harcama geçmişi, sözleşme şartları ve ilgili diğer hususlar dikkate alınarak öngörülen tutarı aşması halinde, ilgili mal veya hizmetin tüketilmemiş olması kaydı ile ödeme işlemi tutarı kadar geri ödeme yapılmasını talep edebilir. PayNew, Müşteri’den talebine ilişkin gerçeğe dayalı kanıtlar sunmasını talep hakkına sahiptir. Ancak ödeme işlemine ilişkin onayın doğrudan PayNew’a verilmesi veya ödemenin gerçekleştirilmesi gereken tarihten en az 1 (bir) ay önce Müşteri’ye bildirimde bulunulması hallerinde, Müşteri ilgili ödeme işlemi için herhangi bir geri ödeme talep edemez. Bu madde uyarınca geri ödeme talebinde bulunulabilen hallerde PayNew, 10 (on) İş Günü içerisinde ödemeyi yapacak veya ret kararını nedenleri ile birlikte, Müşteri’nin başvurabileceği hukuki yolları da göstererek bildirecektir.
Madde 4.5
Sözleşme kapsamında gerçekleştirilen ödeme işlemlerine ilişkin aşağıda belirtilen bilgiler, her bir işlem sonrasında Ödeme Hesabı’nın bağlantılı olduğu mobil uygulama aracılığı ile Müşteri ile paylaşılacaktır:
- Ödeme işlemine özgü referans bilgisi ve Alıcı’ya ilişkin bilgi
- Müşteri’nin Ödeme Hesabı’nın borçlandırıldığı para birimi veya ödeme emrinde belirtilen para birimi cinsinden ödeme işlemi tutarı
- Ödeme işlemi için Müşteri tarafından ödenecek toplam ücret ve ücretlerin dökümü
- Varsa ödeme işleminde uygulanan döviz kuru bilgisi ve bu döviz kuru kullanılarak hesaplanan ödeme işleminin tutarı
- Ödeme Emri’nin alındığı veya Müşteri’nin hesabının borçlandırıldığı tarihe ilişkin bilgi
Madde 4.6
PayNew, Alıcı veya Alıcı’nın Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı’na sadece Müşteri’den tahsil edilebilen ve Paynew Sözleşme, ilgili mevzuat hükümleri ile kural ve uygulamalar doğrultusunda Müşteri’ye iade edilmeyen tutarların aktarımından sorumludur. Müşteri, Alıcı ve/veya Alıcı’nın Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı’nın herhangi bir nedenle Müşteri’den tahsil edilemeyen tutarlara ilişkin doğrudan kendisinden talepte bulunabileceğini ve bu kapsamda PayNew’un herhangi bir sorumluluğunun söz konusu olmayacağını kabul eder.
Madde 4.7
Müşteri, PAYNEW Hizmetleri/ni kullanarak Alıcı/dan aldığı mal veya hizmetlerle ilgili olarak PAYNEW/in herhangi bir sorumluluk taşımadığını kabul eder. Mal veya hizmetlerin yasalar ve etik kurallara uygunluğu ile eksiksiz temin veya teslim edilmesi, ilgili sağlayıcının yükümlülüğündedir. Müşteri, mal veya hizmet sağlayıcısı ile yaşanabilecek her türlü anlaşmazlıkta PAYNEW/in taraf olmayacağını; işlemlere itiraz, iade talebi veya ayıplı ürün iddialarını içeren tüm taleplerini doğrudan ilgili sağlayıcıya ileteceğini kabul eder. Bu kapsamda, doğabilecek her türlü sorun, itiraz ve şikayette PAYNEW/in herhangi bir yükümlülüğünün bulunmadığı açıkça beyan edilmiştir. Satın alınan ürün veya hizmetlere ilişkin faturalar, doğrudan ilgili sağlayıcı tarafından kesilecektir. Müşteri, bu konuyla ilgili olarak PAYNEW/in herhangi bir sorumluluk taşımadığını kabul eder.
Madde 4.8
PAYNEW, sözleşme kapsamındaki tahsil edilen tutarlara faiz uygulamaz ve ödeme işlemleri amacıyla herhangi bir ödeme aracı ihraç etmez. Ayrıca, kredi verme, taksitlendirme veya ödeme garantisi sağlama gibi hizmetler sunmaz. Müşteri, bu tür taleplerde bulunamayacağını açıkça kabul eder.
Madde 4.9
PAYNEW Hizmetleri/nin kullanılacağı platformlar ile temin edilebilecek ürün ve hizmetler, tamamen PAYNEW/in takdirine bağlıdır. PAYNEW, bu platformları veya ürün/hizmetleri dilediği zaman değiştirme hakkına sahiptir. Müşteri, bu değişikliklerden dolayı herhangi bir talepte bulunmayacağını kabul eder.
Madde 4.10
Müşteri, PAYNEW Hizmetleri/ni yasalar ve ahlaka aykırı bir şekilde kullanmayacağını taahhüt eder. Bu kurala veya sözleşme şartlarına aykırı davranılması durumunda, PAYNEW hizmetleri askıya alma hakkını saklı tutar.
Madde 5.1
Müşteri, PAYNEW Hizmetleri/ni PAYNEW/in resmi web sitesinde belirtilen yöntemlerle kullanabilir. Bu yöntemlerin kapsamı ve devamlılığı PAYNEW/in takdirindedir ve herhangi bir bildirimde bulunulmaksızın değiştirilebilir.
Madde 5.2
Müşteri, PAYNEW/in sunduğu hizmetlerden kullanıcı hesabı oluşturarak veya ödeme aracı edinerek yararlanabilir.
Madde 5.3
Ödeme işlemi, Müşteri/nin PAYNEW tarafından sağlanan doğrulama kodunu ilgili alana girmesiyle yetkilendirilmiş kabul edilir. Müşteri, ödeme onayını yalnızca belirli şartlarda geri alabilir.
Madde 5.4
Ödeme talimatı PAYNEW/e ulaştığı anda işlem onaylanmış sayılır ve geri alınamaz. Gece 24:00 sonrasında gönderilen talimatlar, bir sonraki iş günü alınmış kabul edilir.
Madde 5.6
PAYNEW, sözleşmeyi ve eklerini tek taraflı olarak değiştirme hakkına sahiptir. Ancak bu tür değişiklikler Müşteri/ye 30 gün öncesinden bildirilir ve bu süre içinde fesih hakkı tanınır. Müşteri, fesih bildirimi yapmazsa değişiklikleri kabul etmiş sayılır.
Madde 5.7
Müşteri, sözleşme kapsamındaki işlemlerle ilgili bilgilerin PAYNEW tarafından gerekli durumlarda temsilcilere, yasal kurumlara veya anonim hale getirilerek üçüncü taraflara iletilebileceğini kabul eder.
Madde 5.8
Müşteri bilgileri, güvenli alıcı listeleri ve kimlik doğrulama ayarlarının değiştirilmesi, iki aşamalı doğrulama ile yapılır. Bu mekanizma, farklı doğrulama unsurlarının bir arada kullanılmasını gerektirir.
Madde 5.9
İki aşamalı doğrulama gerektiren işlemler, Müşteri/nin açıkça onay verdiği güvenli alıcılarla gerçekleştirilirse bu doğrulama zorunlu değildir. Elektronik ortamda alınan onaylar, yalnızca ilk oturum açılışında geçerlidir.
Madde 5.10
Müşteri, PAYNEW ile anlaşmalı iş yerlerinin güvenli alıcı olduğunu ve bu yerlerde tek aşamalı kimlik doğrulama ile işlem yapılabileceğini kabul eder.
Madde 6. Mali Hükümler
Bu Sözleşme kapsamındaki hizmetler aracılığıyla sağlanan ürün ve hizmetlerin fiyatlandırması ve tahsilat koşulları, yalnızca ilgili ürün veya hizmet sağlayıcısı olan Alıcı tarafından belirlenmektedir. Müşteri, bu konuda Paynew’in herhangi bir yetkisinin veya sorumluluğunun bulunmadığını kabul eder. Sözleşme kapsamında yapılacak ödemeler yalnızca Türk Lirası ile gerçekleştirilecektir.
Madde 6.1
Sözleşme çerçevesinde aylık işlem limitleri Paynew tarafından belirlenir ve bu limitler zaman zaman güncellenebilir. Ancak, müşterinin işlem limitinin artırılmasını talep etmesi durumunda, Paynew web sitesi ("http://www.Paynew.com/") üzerinden duyurulan bir ücret karşılığında işlem limitini geçici veya sürekli olarak artırabilir.
Madde 6.2
Müşteri, Alıcıya ödemekle yükümlü olduğu tutarları zamanında ödememesi durumunda Alıcı tarafından yasal olarak uygulanabilecek gecikme faizinin Paynew hizmetleri aracılığıyla tahsil edilebileceğini kabul eder. Bu kapsamda faiz oranı Alıcı tarafından belirlenecek ve müşteri, bu konudaki her türlü talebi doğrudan Alıcıya iletecektir.
Madde 7. Kart Saklama Hizmeti
Madde 7.1
Müşteri, Paynew sözleşme doğrultusunda yapacağı işlemleri kolaylaştırmak için kredi kartı bilgilerini Paynew ile kendi isteğiyle paylaşır. Paylaşılan bilgiler, kredi kartının sahibi, kart numarası ve son kullanım tarihi ile sınırlıdır.
Madde 7.2
Müşteri, sağladığı bilgilerin doğru ve kendisine ait olduğunu taahhüt eder. Bu kartla yapılan tüm işlemlerden yalnızca kendisinin sorumlu olduğunu kabul eder.
Madde 7.3
Kart bilgileri, müşteri tarafından sisteme girilerek kayıt edilir ve bu süreçte istediği kadar kart ekleyebilir. Müşteri, eklenen kartlarla yapılan işlemlerden tamamen sorumlu olduğunu kabul eder.
Madde 7.4
Ödeme sırasında, müşteriye kayıtlı kartlar listelenir ve seçim yapılarak işlem gerçekleştirilir. Paynew, güvenliği artırmak amacıyla sistemde değişiklik yapabilir ve ek önlemler getirebilir. Müşteri, şifre gibi bilgilerin gizliliğinden sorumludur.
Madde 7.5
Müşteri, Paynew’in anlaşmalı olduğu diğer platformlarda kayıtlı bir kartını kaybederse, bu durumu ilgili bankaya bildirmek ve kartın iptalini sağlamakla yükümlüdür.
Madde 7.6
Bu hizmet, zaman zaman ücretsiz sunulabileceği gibi, kampanyalara dahil edilebilir veya ücretli hale getirilebilir. Herhangi bir ücret değişikliği durumunda müşteri, en az 7 gün önceden bilgilendirilecektir.
Madde 8. Tazminat
Müşteri, Paynew sözleşmeyi ve yürürlükteki düzenlemeleri ihlal etmesi nedeniyle Paynew’in maruz kalacağı her türlü masraf, ceza veya tazminatı talep üzerine en geç 7 gün içinde karşılayacağını kabul eder.
Madde 9. Sözleşmenin Süresi ve Feshi
Madde 9.1
Sözleşme, müşteri tarafından onaylandığı tarihte yürürlüğe girer ve feshedilmediği sürece geçerliliğini korur. Paynew, iki ay öncesinden yazılı bildirim yaparak sözleşmeyi herhangi bir tazminat ödemeksizin feshedebilir. Müşteri ise fesih talebini bir ay öncesinden bildirmekle yükümlüdür.
Madde 9.2
Taraflardan birinin yükümlülüklerini ihlal etmesi durumunda, diğer taraf yazılı bildirimle sözleşmeyi feshedebilir. Eğer ihlal müşteri kaynaklıysa, Paynew sözleşmeyi geçici olarak askıya alma hakkını saklı tutar.
Madde 9.3
Paynew Kanun kapsamında Kurum’dan temin ettiği iznin iptali veya sona ermesi halinde Paynew Sözleşme Paynew/in yapacağı bildirime istinaden Paynew tarafında herhangi bir tazminat yükümlülüğüne neden olmaksızın feshedilecektir.
Madde 9.4
Paynew’in ilgili otoriteden aldığı iznin iptali halinde, bu durum müşteriye bildirilir ve sözleşme herhangi bir tazminat yükümlülüğü olmaksızın feshedilir.
Madde 9.5
Hileli veya yetkisiz kullanım şüphesi durumunda, Paynew hizmetleri askıya alabilir ve müşteriyi bilgilendirebilir. Sorun ortadan kalktığında hizmetler yeniden aktive edilecektir.
Madde 9.6
Ödeme aracının kapatılması veya müşteri borçlarını ödememesi durumunda, Paynew hizmetleri askıya alabilir. Bu durum müşteriye bildirilir ve sorun çözüldüğünde hizmetler yeniden sunulur.
Madde 10. Feshin Sonuçları
Madde 10.1. Sözleşmenin feshi veya herhangi bir sebeple sona ermesi, Taraflar’ın fesih tarihine kadar yerine getirdiği yükümlülükleri ortadan kaldırmaz.
Madde 10.2. Taraflar’ın, Paynew Sözleşme’de yer alan gizlilik ve bilgi güvenliği ile ilgili yükümlülükleri, Sözleşme’nin sona ermesi veya feshi sonrasında da devam edecektir.
Madde 11. Gizlilik ve Bilgi Güvenliği
Madde 11.1. Kişisel veriler, doğrudan Müşterilerden ya da Paynew’un iş ortakları aracılığıyla elektronik ortamda toplanmaktadır. Müşteri, Paynew Sözleşme kapsamında kendisiyle ilgili olarak elde edilen kişisel bilgilerin ve bu bilgilerin kullanımı ile yapılan işlemlerle bağlantılı olarak, Paynew başta olmak üzere grup şirketleri veya ürün ya da hizmet sağlayıcı iş ortakları tarafından üretilen tüm verilerin, bu Sözleşme süresince kaydedilmesine, Paynew grup şirketleri ve/veya ilgili hizmet sağlayıcılarla Sözleşme kapsamındaki hizmetlerin gerçekleştirilmesi ve kampanya sunulması amacıyla paylaşılmasına ve bu taraflarca işlenmesine izin verir. Müşteri, Paynew Hizmetlerinin sunulması, risk analizlerinin yapılması, hizmet kalitesinin denetlenmesi ve yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi amacıyla, Sözleşme süresince telefon numarası, kimlik bilgileri, adres, iletişim bilgileri, konum verisi, harcama limitleri ve bu tür verilerin güncellenmesi gibi kişisel bilgilerin işlenmesine ve ilgili taraflarla paylaşılmasına rıza gösterir. Bu bilgiler, yasal düzenlemelere bağlı olarak saklanacak ve gerekli sürenin sonunda silinecektir. Paynew, söz konusu kişisel verileri uyuşmazlık durumunda, savunmaların yapılabilmesi amacıyla ve yasal süreler çerçevesinde saklayabilir.
Madde 11.2. Müşteri, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 11. maddesi uyarınca Paynew’a başvurarak kendisiyle ilgili kişisel verilerin işlenip işlenmediğini öğrenme, verilerin işlenme amacını ve uygunluğunu sorgulama, yanlış veya eksik verilerin düzeltilmesini talep etme, silinmesini isteme hakkına sahiptir. Ayrıca, bu talepleri Paynew’a ileterek gerekli düzeltmelerin üçüncü kişilere bildirilmesini talep edebilir. Müşteri, kişisel verilerinin hukuka aykırı işlenmesi durumunda zararının giderilmesini isteyebilir. Bu haklar, yazılı talep ile [[email protected]] adresinden de kullanılabilir.
Madde 11.3. Paynew, Müşteri tarafından yapılan talepleri yazılı veya dijital ortamda değerlendirerek gerekçeli bir yanıt verecektir. Talepler için herhangi bir ücret talep edilmeyecek, ancak işlemler ek bir maliyet gerektiriyorsa, Kişisel Verilerin Korunması Kurulu tarafından belirlenen ücret tarifesi uygulanabilir.
Madde 11.4. Müşteri, veri işleme iznini her zaman çağrı merkezi veya diğer Paynew Grup Şirketleri aracılığıyla iptal edebilir. Veri işleme izninin iptali, bu Sözleşme çerçevesinde sunulan hizmetlerin düzgün şekilde yerine getirilmesini engellemeyecek, ancak Paynew Hizmetleri/nin tamamlanamayabileceğini kabul eder.
Madde 11.5. Müşteri, Paynew Grup Şirketlerine ve iş ortaklarına ait kanallardan kartını kaybetmesi veya çaldırması durumunda, bankası ile iletişime geçerek kartının iptal edilmesini sağlamaktan sorumludur.
Madde 11.6. Paynew, kişisel verilerin hukuka aykırı işlenmesini önlemek, verilere izinsiz erişilmesini engellemek ve verilerin korunmasını sağlamak için gerekli güvenlik tedbirlerini almakla yükümlüdür.
Madde 11.7. Taraflar, birbirlerinden edindikleri tüm bilgileri gizli tutma yükümlülüğü altındadır. Paynew, Sözleşme kapsamında sunduğu hizmetlerle ilgili olarak mevzuata aykırı bir durum olmadıkça, bu bilgileri üçüncü şahıslarla paylaşmayacaktır. Ancak, şüpheli işlemler durumunda ilgili veriler, işlem sağlayıcıları veya ödeme hizmeti sağlayıcılarıyla paylaşılabilir.
Madde 11.8. Müşteri, Paynew’un Temsilci aracılığıyla gerçekleştirdiği işlemler için gerekli kimlik ve iletişim bilgilerini Paynew’a iletmeyi ve bu bilgilerin sözleşme süresince işlenmesine rıza gösterir.
Madde 11.9. Kişisel verilerin işlenmesiyle ilgili detaylı bilgilere Müşteri, Paynew Gizlilik Politikası ve Kişisel Verilerin İşlenmesi Aydınlatma ve Rıza Metni/ne [https://www.Paynew.com/gizlilik-politikasi] adresinden ulaşabilir.
Madde 12. Uyuşmazlıkların Çözümü
Taraflar, ortaya çıkabilecek uyuşmazlık durumunda İstanbul (Anadolu) Mahkemeleri ve İcra Müdürlüklerinin yetkili olduğunu kabul ederler. Tüketici hakları söz konusu olduğunda ise, Müşteriler, yetkili tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemelerine başvurma hakkına sahiptir.
Madde 13. Genel Hükümler
Madde 13.1. Devir: Müşteri, Paynew’un yazılı onayı olmadan Sözleşme’yi veya herhangi bir hak ve yükümlülüğü üçüncü şahıslara devredemez. Paynew, Sözleşme’den doğan hak ve yükümlülükleri üçüncü şahıslara devredebilir.
Madde 13.2. Bildirimler: Paynew, Müşteri’ye bildirilerini, e-posta, SMS veya Çağrı Merkezi aracılığıyla iletecektir. Müşteri, ek bilgilendirme taleplerini ücrete tabi olarak alabilecektir. Ayrıca, Müşteri istediği zaman Sözleşme’nin bir örneğine Paynew’un web sitesinden ulaşabilecektir.
Madde 13.3. Sözleşme’nin Bütünlüğü: Sözleşme’deki bir hüküm geçersiz olursa, bu durum, Sözleşme’nin diğer hükümlerinin geçerliliğini etkilemez ve Sözleşme’nin amacını bozmamaktadır.
Madde 13.4. Fikri Mülkiyet: Bu Sözleşme ile taraflar arasında herhangi bir fikri mülkiyet hakkı transferi yapılmaz. Taraflar yalnızca açık bir yazılı anlaşma ile fikri mülkiyet haklarını kullanabilirler.
Madde 13.5. Mücbir Sebep Halleri: Taraflar, mücbir sebep durumunda (doğal afetler, savaş, salgın hastalıklar vb.) Sözleşme’den doğan yükümlülüklerini askıya alabilirler. Mücbir sebep durumu 90 günden fazla sürerse, hakları ihlal edilen Taraf Sözleşme’yi tazminatsız feshedebilir.
Madde 13.6. Uyum: Müşteri, kendi adına hareket ettiğini, başkası adına işlem yapıyorsa bunu Paynew’a bildireceğini kabul eder. Aksi durumda, Paynew’ın yetkisiz işlemlerden sorumlu olmayacağını kabul eder.
Madde 13.7. Uygulanmama: Müşteri, Paynew Sözleşme’yi ticari veya mesleki amaçlarla alıyorsa, Sözleşme’nin tüketici hükümleri uygulanmayacaktır.